Zwart met stippen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzan Fadi - WaarBenJij.nu Zwart met stippen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzan Fadi - WaarBenJij.nu

Zwart met stippen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzan

08 April 2006 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

De reacties worden steeds minder wat we uiteraard erg jammer vinden!
Het is nog steeds ontzettend lekker om weer wat uit het koude, regenachtige, Nederland te horen.

Afgelopen vrijdag zijn we naar de opening geweest van het filmfestival en de daarbij horende film: Tsotsi geweest. Echt een ontzettende mooie film! Een aanrader. Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om eerst uitleg te moeten geven hoe het kwam dat het ruitje uit de voordeur was en een glazenplank in de koelkast kapot was!? Geen idee (en een botsautogezicht opgezet) Ontbeten en toen de fiets gepakt om grote boodschappen te doen!
Zondag weer een film.... We vonden het beide geen topper.

Dinsdag zijn we met Ruth en de kids (onderburen) naar de film Knetter geweest. Het was een heel avontuur want de twee meiden waren nog nooit naar de bioscoop geweest.
Ze vonden het dus erg spannend, maar we hebben enorm genoten (ze waren ook lekker stil) en het was een leuke film.

Op 5 april hebben we ook plechtig afscheid genomen van een van onze waakhonden na een lang ziektebed.

Fadi's begeleidster bleef die dag ook thuis om haar zieke dochtertje naar de dokter te brengen. Fadi had dus de klas voor zichzelf, ook wel even lekker.
Het ging goed, maar het was zeker fijn dat er af en toe even iemand binnen kwam lopen.
We hebben na de pauze lekker getekend en spelletjes gedaan. Daar hadden de kinderen natuurlijk eerst hard voor gewerkt. Zeer genoten maar uiteindelijk wel moe!

Vrijdag weer naar de film geweest, een Franse deze keer. Was erg apart :P

Vandaag zijn we naar de grote markt geweest en hebben we afscheid cadeautjes gekocht voor onze klas.
Vanavond gaan we oppassen bij de onderburen want die gaan een avondje uit.

Na dit weekend hebben we nog maar een paar daagjes stage, dus het is nu aftellen voor ons. En dan vakantie...!!!

Heel veel knuffels en kusjes en alvast hele fijne paasdagen!!

  • 08 April 2006 - 19:37

    Henk En A3:

    Tsotsi had ook in Nederland erg goede kritieken. Het voorjaar wil hier nog steeds niet komen, dus bereid je bij terugkeer maar voor op dikke truien!

  • 08 April 2006 - 20:24

    Jorie (Heder Zit In GB):

    Hallo lieve schatten.
    Leuk om van jullie te horen.
    Het lijkt al echt jullie leventje, zo uit de verhalen te horen.
    Ik mis jullie wel hoor.
    we moeten echt een keer met een hele groep meiden op vakantie gaan.
    Lijkt me leuk.
    Kus en tot de volgende keer

  • 09 April 2006 - 00:51

    Pimmos:

    Hoi Meisjes,

    Ik lees vol jaloezie jullie leuke verhalen.
    Geniet van jullie vakantie!!

    Groetjes Pim

  • 09 April 2006 - 09:16

    Hanne:

    Oh echt wauw!! ik ben zo jaloers op jullie. als ik jullie verhalen lees dan voel ik eht lekkere warme weer al meteen! Geniet nog van je laatste dagen stage en dan helemaal nog van jullie vakantie!!!
    Liefs mij

  • 09 April 2006 - 09:57

    Ingrid:

    Hey hallo, bijna vakantie lees ik! Oh heerlijk. Geniet er echt van want als je op school komt dan wordt het weer stressen, zoals bij ons nu het geval haha. Ik hoop dat ik het allemaal ga redden voordat het schooljaar voorbij is. Wel jammer dat jullie er vandaag niet zijn, PSV wordt vandaag waarschijnlijk kampioen en dat is natuurlijk een groot feest! Maar goed, volgend jaar weer een kans.
    Hey skatties wanneer komen jullie eigenlijk weer terug? want ik mis jullie! tot snel.
    Dikke kus Inkie

  • 09 April 2006 - 09:59

    Michelle:

    Heey chicky's!! hopelijk gaat alles super goed daar! ik wilde zeggen dat we voor school al 2 GO's hebben gehaald!! OLÉ Daar mag op gedronken worden!;P
    Koes koes mies

  • 09 April 2006 - 10:46

    Juud..!:

    hey hey, nou ik lees dat jullie je nog steeds prima vermaken. Jullie gaan wel vaak naar de film zeg..!! Nou geniet nog van je laatste stage dagen en dan zeker genieten van jullie vakantie...
    kus judith

  • 09 April 2006 - 10:55

    Lieke:

    Geniet er nog even van meiden! Het is om voor je er erg in hebt!
    xx
    Lieke

  • 09 April 2006 - 10:56

    Joney:

    een berichtje uit een warm Laos ook goed? wat vliegt de tijd toch voorbij... Wij hebben nu Pi Maii vakantie (lao newyear) en zijn lekker aan het genieten van Noord Laos. na de vakantie is het voor ons nog twee weekjes lesgeven en dan vertrekt ons vliegtuig naar Vietnam waar we twee weken heerlijk gaan relaxen (aan zee). Jullie avontuur duurt volgens mij ook niet al te lang meer. super om jullie verhalen te lezen. ik ga in ieder geval met veel tegenzin terug naar Nederland. dikke kus Joney

  • 09 April 2006 - 11:06

    Jutta:

    Dag Suus en Fadi,
    Dat de racties steeds minder worden is niet zo gek. Hier beleven wij (althans ik) gewoon niet zo veel. Beetje werken , beetje wachten op de lente en verder weinig. Niets nieuws onder de wolken.
    En jullie steeds weer veel plezier wensen wordt ook een beetje afgezaagd. De film Tsotsi heb ik al een keer met de klas gezien (vorig schooljaar al ).
    Mooie film inderdaad.
    Geniet nog van de tijd zonder stage daar. het is zo weer voorbij.

    Gr Jutta

  • 09 April 2006 - 18:30

    Door:

    Hoi meiden, jullie hebben je gangetje daar wel gevonden lees ik, gezellig lijkt me. Hier gaat ook het derukke nederlandse jakkergangetje door, eindelijk wordt het een ietsje warmer de komende dagen, verder heb ik zin in mei, leggen alle volgeltjes een ei,.....Afgelopen week voor 't eerst dit voorjaar na het eten een rondje kunnen skaten met Maura, 't was lekker nog licht, verders hebben we geen neiuws, veel groeten van ons, Maura en Door

  • 10 April 2006 - 07:21

    Astrid Charles En Ralph:

    Hallo Suzan,

    Met ons gaat alles goed. We worden met regelmaat op de hoogte gehouden van jullie avonturen door de buurvrouw, nu zal dat even minder worden vandaar dat we zelf achter de computer zijn gaan zitten. De kids haddden allebei een goed rapport dus voor ons mag de paashaas wel komen.Ik hoop dat hij ook een beetje zon van jullie meeneemt. Ik ben blij te lezen dat jullie daar zo'n geweldige tijd beleven, stiekem een beetje jaloers natuurlijk maar ik gun het jullie van harte. Ik vind het wel jammer dat ik je niet kan inhuren voor het verjaardagsfeestje van Charles, ik hoop dat het in oktober wel weer lukt. We wensen jullie sterkte vooor de laatste schooldagen en daarna nog een en super goede vakantie. We zijn trouwens benieuwd hoe de paaseieren daar smaken! Veel groetjes Astrid ,Charles en Ralph

  • 10 April 2006 - 09:50

    Duncan En Els:

    Heej meiden!

    Jeetje, wat een film-junkies zijn jullie zeg! Als je binnenkort nog een film gaat pakken, is Ice Age 2 een aanrader (als die daar draait iig). Verder is het fijn om te horen dat jullie het aan het overleven zijn. Ik ga er namelijk wel vanuit dat jullie deze laatste dagen gaan overleven. Dus heel veel plezier met jullie welverdiende vakantie!!!

    Hele dikke kus!

  • 11 April 2006 - 16:45

    Ingrid:

    Hey aloha,
    Goed nieuws de 3de GO is ook binnen, maar het was wel ontiegelijk moeilijk haha! Maar weer lekker een pilsje drinken dus.... ! Kus inkie

  • 11 April 2006 - 17:00

    Papa John:

    dag meiden

    inderdaad aftellen en van de vakantie genieten
    wat gaan jullie doen?
    toch niet iedere dag naar de film, hoop ik, ha ha
    we zullen een filmpje op jullie nemen,we hebben nl. tsotsi van jorie geleend.

    see you soon, pj.

  • 15 April 2006 - 23:55

    Sanne:

    Veel films gezien zeg! Leuk hoor! Geniet nog maar lekker van die weekjes vakantie he! tot ziens. xxx Sanne

  • 15 April 2006 - 23:57

    Remy:

    heel veel groetjes en fijne paasdagen!

  • 16 April 2006 - 10:56

    Mama Riet:

    een korte reactie van mij, de lange heb ik net met de klik op een verkeerde knop helemaal weggeduwd. dus dames geniet er nog van eigen lijk moet ik zeggen ga zo door!!!!! dan komen jullie er wel.
    heel veel groetjes, knuffels en kussen!!!!
    mama die fadi erg mist!!!

  • 18 April 2006 - 09:20

    Brigitte:

    hoi suus,
    ik heb jou een mailtje gestuurd naar jou email adrres de vorige paar keer ook krijg jij deze? had niet in de gaten dat ik hier mijn berichtje op moest schrijven. geniet er samen nog van tot over een paar weekjes.

  • 18 April 2006 - 12:04

    Ingrid:

    Hey hallo, en hebben jullie nu al lekker vakantie? Heerlijk! Voor ons duurt het nu ook allemaal al niet meer zo lang, dus dat is zeker wel fijn. Komen er nog een keertje nieuwe foto's op de site, want ik heb jullie al zo lang niet gezien en ben benieuwd hoe jullie er nu uitzien :) haha, tot snel, dikke kus van Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Even een korte samenvatting: Wij zijn twee PABO dozen uit Eindhoven die leuk, spontaan, gek, aantrekkelijk, grappig, avontuurlijk, spannend, creatief, gezond en vol oeps-momenten zitten! ps. Suggesties en/of ideeen? Mail ons!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 12611

Voorgaande reizen:

11 Februari 2006 - 07 Mei 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: