Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzan Fadi - WaarBenJij.nu Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzan Fadi - WaarBenJij.nu

Paramaribo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzan

14 Februari 2006 | Suriname, Paramaribo

Eenmaal aangekomen op schiphol werd ons vrijwel meteen aangeboden om een dag later te vliegen. Nee, nu even niet! In de lucht ging het allemaal prima. We hebben hier vrijwel meteen mensen ontmoet die ons een aantal zaken over Suriname konden vertellen.

Geland! Pff warm! Een uur wachten om door de paspoort controle heen te komen. Onze koffers opgehaald en we werden buiten opgewacht, achter de dranghekken, door Albert en Maysa. Ze zijn getrouwd, zei is 21 en hij is 51 jaar. Erg gastvrij en behulpzijn. We moesten nog 3 kwartier rijden voordat we bij ons appartement aankwamen.

Wow, wat een luxe! Een zeer ruim appartement. We mogen werkelijk overal gebruik van maken. Twee vrouwen in huis die alles poetsen iedere dag, wassen en strijken en ook nog koken. Ook nog een tuinman en iemand voor het zwembad. We mogen potjandosimosie onze eigen rotzooi nog niet opruimen zeg!

Ook zijn we vandaag naar onze stageschool gegaan. Anders maar interessant!

We stoppen bij deze, ons eten staat klaar ;)

GroetenkuSuzan en Fadi

• 14 Februari 2006 - 17:49

Andreas:

Hey!!

Wel beter geregeld zo. En jullie maakten je eigen nog druk dat je daar hard moest werken :-). Van de douane komt me heel bekend voor, was op curacao ook altijd een ellende maarja alles op z'n gemak en dan komt het wel goed, toch..? Hey veel plezier met z'n tweeen.

zoen Andreas

• 14 Februari 2006 - 18:02

Miss Foxy:

uuuh ok andreas..

• 14 Februari 2006 - 18:02

Mama Riet:

hoi dames,
    ik zal maar dames zeggen want meiden is denk ik, zo te zien aan het huis waar jullie wonen, beneden jullie stand. alleen zijn de foto's een beetje wazig met en zonder bril, dus daar kan het niet aan liggen. als het jullie nu gaat vervelen dat je niets meer mag doen kun je de dames misschien betalen om wat te kunnen doen, vinden die vast een heel goed idee. is maar een tip zodat je niet vergeet wat het is om voor jezelf te zorgen.
    hee, groetjes!!!

• 14 Februari 2006 - 18:35

Inkie:

Zoooooooo dat ziet er goed uit! Ik zie wel dat jullie je gaan vermaken de komende maanden. Hier zitten we met de kachel aan en jullie liggen gewoon lekker in je korte broek in een hangmat! Ik blijf jullie zeker volgen.
    Dikke kus Inkie

• 14 Februari 2006 - 19:46

Jorie En Heder:

Super!!
    Vermaak je!!
    En blijf vooral jezelf!
    Jammer dat de foto's zo slecht zijn, maar misschien lijkt dat alleen zo op de computer.
    Maar wel even de datum in het fototoestel veranderen!!
    Beijo e Abracos
    Jorie en Heder

• 14 Februari 2006 - 22:08

Mo'tje:

Tering! Vet man!.... pff echt relaxed dat jullie het goed hebben. Echt probeer van lke dag optimaal te genieten. En Suuzke in de zon gaan liggen hé. Kip met roti krijg je lekkere dikke kont van he dat weet je. Tot gauw. Groet -X- Mo

• 14 Februari 2006 - 23:47

Elisabeth!!!:

Vanuit Malaga een berichtje aan jou!!! Lieve meid, wat ziet het er super uit! Geniet ervan! We mailen snel en halen onze verloren tijd straks dubbel en dik in!!!! :D Love you en een dikke kus elisabeth!!!

• 15 Februari 2006 - 08:06

Els:

Hej Fadi & Suus, Op de foto's te zien is het allemaal erg relaxed! En welke dikke bak die voor jullie appartementje staat is van jullie? Geniet er maar lekker van! Grxxxjes Els

• 15 Februari 2006 - 08:07

Michelle:

Hatseflats, ziet er goed uit joh!! ik ben jaloers op jullie. geniet er maar van. zal wel lukken denk ik zo. Zeker als ik zeg dat het hier 5 graden is en het met bakken uit de hemel valt!
    koes koes mies

• 15 Februari 2006 - 08:11

Hanne:

hey meisjes!!
    Echt super! Ik ben nu al jaloers!!!!
    suusje ik mis je nu al!! hahah!!!
    Dikke kus mij

• 15 Februari 2006 - 09:39

Lieke:

He Dames,
    Jeetje dat was bij mij toch wel ff wat anders...haha en dan nu in de jungle..dat wordt afzien :P
    Maak dr wat van!
    Groetjes,
    Lieke

• 15 Februari 2006 - 14:49

Ellen:

Yeetje,wat een luxe...lekker zwembadje in de tuin!stiekem wel wat jalours hoor!:) Heel veel succes met jullie eerste stagedagje!
    Kus Ellen

• 15 Februari 2006 - 15:38

Papa John:

zoals ik al zei het avontuur moet nog beginnen want dit is tot nu toe een vijf sterren vakantie dus nog even door de zoete appel heenbijten
    groetjes pj

• 16 Februari 2006 - 09:17

Annick Wonders:

Hoi,
    Geniet ervan!Leuk om meteen te lezen en zien hoe jullie wonen. Ben benieuwd waarom de school zo anders is.
    Groetjes!

• 16 Februari 2006 - 18:42

Juul Ebben:

Hoi Suzan en Fadi,
    Dat ziet er goed uit zeg :-) In zo'n appartement met allemaal mensen om je heen die je lekker in de watten leggen, zullen jullie het wel uithouden.
    Maak er een leuke tijd van.
    Groetjes Juul (zus van Jutta)

• 17 Februari 2006 - 22:16

Hans:

Hallo saampjes.
    Hoe gaat het in de jungle?
    Gorilla's?

• 18 Februari 2006 - 11:56

Jan En Henny:

HOI Suzan, Wat geweldig dat je nu in Paramaribo zit en nog wel zo luxueus.Ik hoop dat je het naar je zin hebt en een leuke tijd tegemoet gaat. liefs henny en jan.

• 18 Februari 2006 - 23:13

Ankie:

Hee lieve Suzie en Fadi!

Jullie zijn inmiddels alweer een paar dagen op tour, ben benieuwd wat jullie allemaal gezien hebben! En dan gaat het volgende week echt beginnen! ;-)

Ik heb deze week vakantie, heerlijk! En dan einde van de week carnaval.. Ja, dat moeten jullie wel missen nu :-)

Spreek je snel weer! Ga nu even uitbuiken van een heerlijke tapasworkshop..
    xxx Ankie

• 19 Februari 2006 - 12:32

Jutta:

Dag Suzan en Fadi,
    Jullie zijn nu iets meer dan een week weg en hebben nog steeds niet erg veel gemist. Fijn gevoel is dat hè. Het enige waar Nederland zich mee bezig houdt is het oprukkende kippengriepvirus en de opkomende gemeenteraadsverkiezingen.En het kuttige regenweer netuurlijk. Niet erg indrukwekkend dus.
    Beginnen jullie al dingen en mensen uit Nederland te missen? Het uitgaan in Eindhoven en een lekkere witte boterham met hagelslag bijvoorbeeld?

• 19 Februari 2006 - 21:06

Win: